• Български

Подаване на сигнали

Подаване на сигнали

Ние, “ХК ОРБИТА“ ЕООД, непрекъснато се стремим към изграждането и поддържането на вътрешно организационни механизми за контрол, които да предотвратят и препятстват нередности от всякакво естество и в частност нарушаването на националното законодателство, на европейски или международни правни актове при осъществяване дейността си.

В дух на откритост и лоялност ние сме установили ефективни Правила за вътрешно подаване на сигнали и за последващите действия по тях, за да създадем достъпни възможности за сигнализиране при нередности и да гарантираме:

  • всеки сигнал за нарушение, свързано с нашата дейност в обхвата на приложението на Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения ще бъде обективно и внимателно проверен;
  • подаващите сигнали лица ще бъдат справедливо защитени съобразно изискванията на закона.
 
Създаденият канал за приемане на сигнали за нарушения и предложения за тяхното предотвратяване, предоставя възможност да подадете своя сигнал или предложение относно свързани с дейността на дружеството и обхвата на приложното поле на закона.
 
Сигнал може да подадете по един от следните канали и начини:

Вътрешен канал за подаване на сигнал

  • Писмен сигнал – формуляр за регистриране на сигнал за подаване на информация за нарушения съгласно закона, който да депозирате лично или по пощата на адрес:  общ. Благоевград, с. Покровник 2708, Индустриална зона-3 № 15, “ХК ОРБИТА” ЕООД. Върху плика отбележете, че съдържа „Сигнал по ЗЗЛПСПОИН“.
  • Сигнал чрез електронна поща по образец – Формуляр за регистриране на сигнал за подаване на информация за нарушения, който да изпратите на адрес: compliance@hec.bg, подписан с мокър подпис или квалифициран електронен подпис (КЕП).
  • Устен сигнал – на телефонен номер: +359 893 06 36 75, можете да подадете своя сигнал на отговорния служител или да уговорите при възможност лична среща с него. Устният сигнал се документира чрез попълване на Формуляр от служителя, който предлага на подаващия сигнала да го подпише при желание от негова страна. 
  • Формулярът може да откриете тук.

Външен канал за подаване на сигнал

  • Писмено до КЗЛД: по имейл whistleblowing@cpdp.bg
  • Устно до КЗЛД: на място в КЗЛД, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, София 1592.
 

Към сигнала си можете да приложите документи и други източници на информация, подкрепящи изложените в него твърдения, както и да посочите данни за лица, които биха могли да потвърдят съобщените данни или да предоставят допълнителна информация.

Самоличността на сигнализиращото лице и на всяко друго лице, посочено в сигнала, ще бъдат надлежно защитени и ще бъдат предприети нужните мерки за ограничаване на достъпа до информацията единствено до служителите, на които тези данни са необходими за изпълняване на служебните им задължения.

Важно е да знаете също, че:

  • Всеки сигнал се проверява по отношение на неговата достоверност.
  • По анонимни сигнали и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, не се образува производство, дори да са били регистрирани.
  • Не се разглеждат регистрирани сигнали, които не попадат в обхвата на закона и съдържанието на които не дава основания да се приемат за правдоподобни.
  • Регистрирани сигнали, съдържащи очевидно неверни или заблуждаващи твърдения за факти, се връщат с указание към сигнализиращото лице за коригиране на твърденията и за отговорността, която носи за набедяване по чл. 286 от Наказателния кодекс.

Ще Ви предоставим обратна информация за предприетите по сигнала Ви действия в срок не по-дълъг от три месеца след потвърждаването на получаването на сигнала.